Despre intrebarea: "Ce ai invatat azi?"

08.11.2014

Despre intrebarea: "Ce ai invatat azi?"

O idee esențială care se poate deduce din această discuție intre cei doi educatori valorosi, Seymour Papert si Paulor Freire, este că actuala practică educațională conduce la demotivarea copiilor, consecință a pasivității la care sunt condamnați în rolul lor de învățăcei. Pentru a critica această tendință, pedagogul brazilian Paulo Freire dezvoltă conceptul “educației-depozit” prin care copiii sunt transformați în “recipiente” care trebuie “umplute” de profesor. Freire afirmă chiar că “este absurd să crezi că învățarea înseamnă înțelegerea mecanică și cantitativă a informațiilor noi”. Așa cum consideră și Seymour Papert, o parte a procesului de învățare constă în acumularea de informații, dar o parte mult mai semnificativă este formată din stimularea curiozității și învățarea prin experimentare, prin a face, a construi lucruri.
În cadrul sistemului educațional de astăzi domină încă, din păcate, latura informațională, abordare care inhibă creativitatea copiilor, mai mult, cultivă credulitatea (în detrimentul gândirii critice) și obediența în planul deciziilor.
În concluzie, dragi părinți, este IMPERATIV să NU-I MAI ÎNTREBAȚI PE COPII: “CE AI ÎNVĂȚAT AZI?”

Urmariti aici un fragment din interviu.

Incotro ne indreptam?..

Incotro ne indreptam?..

Marele om de cultură, Gabriel Liiceanu, face o prezentare a cărții " Anatomia unei imposturi".

Cum ar fi dacă și școlile ar funcționa astfel?

Cum ar fi dacă și școlile ar funcționa astfel?

Întrebarea care generează reflecție e: cum ar fi dacă și școlile ar funcționa astfel?

Cum ar putea si ar trebui sa fie scolile?

Cum ar putea si ar trebui sa fie scolile?

In filmuletul TedxTalk de mai jos Dr. Steve Hughes, specialist în neuropsihologie pediatrică și președinte al Comitetului de Cercetare Globală al Asociației Montessori Internationale vorbește despre cum ar putea și ar trebui să fie școlile astfel încât să stimuleze într-un mod pozitiv conexiunile neuronale ale copiilor și să contribuie la dezvoltarea abilităților cognitive și emoționale ale acestora.

Efectele TV-ului asupra copiilor

Efectele TV-ului asupra copiilor

Atentie parinti la efectele TV/Ipad/Iphone-ului asupra copiilor!

Asociatia Orizonturi Libere Montessori Kindergarten

Str. Unditei nr.11, Sector 1, Bucuresti.

Director educational: Natalia Pop - 0787.829.354
Pedagog AMI 3-6 ani: Oana Gîrjoabă - 0733.914.286

Email: office@orizonturilibere.ro
Telefon: 0372.988.456

Ne găsiți și pe Facebook

Newsletter

Abonare