Despre intrebarea: "Ce ai invatat azi?"

08.11.2014

Despre intrebarea: "Ce ai invatat azi?"

O idee esențială care se poate deduce din această discuție intre cei doi educatori valorosi, Seymour Papert si Paulor Freire, este că actuala practică educațională conduce la demotivarea copiilor, consecință a pasivității la care sunt condamnați în rolul lor de învățăcei. Pentru a critica această tendință, pedagogul brazilian Paulo Freire dezvoltă conceptul “educației-depozit” prin care copiii sunt transformați în “recipiente” care trebuie “umplute” de profesor. Freire afirmă chiar că “este absurd să crezi că învățarea înseamnă înțelegerea mecanică și cantitativă a informațiilor noi”. Așa cum consideră și Seymour Papert, o parte a procesului de învățare constă în acumularea de informații, dar o parte mult mai semnificativă este formată din stimularea curiozității și învățarea prin experimentare, prin a face, a construi lucruri.
În cadrul sistemului educațional de astăzi domină încă, din păcate, latura informațională, abordare care inhibă creativitatea copiilor, mai mult, cultivă credulitatea (în detrimentul gândirii critice) și obediența în planul deciziilor.
În concluzie, dragi părinți, este IMPERATIV să NU-I MAI ÎNTREBAȚI PE COPII: “CE AI ÎNVĂȚAT AZI?”

Urmariti aici un fragment din interviu.

Suntem creativi, chiar daca nu credem!

Suntem creativi, chiar daca nu credem!

David Kelley, fondatorul IDEO, vorbeste despre importanta increderii creative care se pierde cel mai adesea in copilarie.

Despre "Parentaj sensibil si inteligent"

Despre "Parentaj sensibil si inteligent"

Dan Siegel - despre "Parentaj sensibil si inteligent"

Montessori acasa

Montessori acasa

Educația Montessori este mai mult decât o metodă aplicată în grădiniță și mai mult decât folosirea materialelor Montessori în mod inteligent. Este o abordare unitară a copilului, un stil de viață al adultului și al copilului din preajma lui, o atitudine manifestată în orice context al vieții, inclusiv în familie.

Cum ar fi dacă și școlile ar funcționa astfel?

Cum ar fi dacă și școlile ar funcționa astfel?

Întrebarea care generează reflecție e: cum ar fi dacă și școlile ar funcționa astfel?

Asociatia Orizonturi Libere Montessori Kindergarten

Str. Unditei nr.11, Sector 1, Bucuresti.

Director educational: Natalia Pop - 0787.829.354
Pedagog AMI 3-6 ani: Oana Gîrjoabă - 0733.914.286

Email: office@orizonturilibere.ro
Telefon: 0372.988.456

Ne găsiți și pe Facebook

Newsletter

Abonare