Despre intrebarea: "Ce ai invatat azi?"

08.11.2014

Despre intrebarea: "Ce ai invatat azi?"

O idee esențială care se poate deduce din această discuție intre cei doi educatori valorosi, Seymour Papert si Paulor Freire, este că actuala practică educațională conduce la demotivarea copiilor, consecință a pasivității la care sunt condamnați în rolul lor de învățăcei. Pentru a critica această tendință, pedagogul brazilian Paulo Freire dezvoltă conceptul “educației-depozit” prin care copiii sunt transformați în “recipiente” care trebuie “umplute” de profesor. Freire afirmă chiar că “este absurd să crezi că învățarea înseamnă înțelegerea mecanică și cantitativă a informațiilor noi”. Așa cum consideră și Seymour Papert, o parte a procesului de învățare constă în acumularea de informații, dar o parte mult mai semnificativă este formată din stimularea curiozității și învățarea prin experimentare, prin a face, a construi lucruri.
În cadrul sistemului educațional de astăzi domină încă, din păcate, latura informațională, abordare care inhibă creativitatea copiilor, mai mult, cultivă credulitatea (în detrimentul gândirii critice) și obediența în planul deciziilor.
În concluzie, dragi părinți, este IMPERATIV să NU-I MAI ÎNTREBAȚI PE COPII: “CE AI ÎNVĂȚAT AZI?”

Urmariti aici un fragment din interviu.

Despre mecanismul educației moderne

Despre mecanismul educației moderne

Vă invităm să urmăriți un filmuleț TEDxTalk în care Gautam Khetrapal, speaker internațional cu studii în domeniul ingineriei informatice și fondator al platformei lifeplugin.com.

Despre importanta primilor 3 ani din viata

Despre importanta primilor 3 ani din viata

Patricia Wallner vorbeste despre importanta primilor 3 ani de viata in pedagogia Montessori

Cum stimulam invatarea?

Cum stimulam invatarea?

Will Richardson, profesor cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul educațional, co-fondator Modern Learner Media și blogger renumit vorbește despre un adevăr surprinzător referitor la școli.

Despre iubirea neconditionata a parintilor

Despre iubirea neconditionata a parintilor

Alfie Kohn vorbeste despre parenting neconditionat si despre efectele pedepselor asupra copiilor

Asociatia Orizonturi Libere Montessori Kindergarten

Str. Unditei nr.11, Sector 1, Bucuresti.

Director educational: Natalia Pop - 0787.829.354
Pedagog AMI 3-6 ani: Oana Gîrjoabă - 0733.914.286

Email: office@orizonturilibere.ro
Telefon: 0372.988.456

Ne găsiți și pe Facebook

Newsletter

Abonare