„Trebuie să ajutăm copilul să acționeze singur, să voiască singur, să gândească singur. Aceasta este arta celor ce aspiră să slujeasca spiritul."

Maria Montessori

Metoda Montessori

Dezvoltare naturală

Încă din primele secunde de viață, copilul începe să se dezvolte. El așteaptă să fie stimulat, așteaptă să cunoască, să capete noi și noi experiențe, educatorul având rol de ghid în alegerea lor.

Metoda Montessori încurajează dezvoltarea naturală a fiecărei persoane.

Explorarea naturală

Copilul explorează în mod natural lumea înconjuratoare și se joacă într-un mod inteligent, fiind liber să acționeze în concordanță cu tendințele lui native.

Activitățile sunt concepute cu scopul de a maximiza independența copilului, acestea fiind identificate și alese de copil și nu sugerate de educator.

Disciplina Montessori

Structura ordonată a mediului Montessori reprezintă principalul ghid al copilului spre cunoaștere și descoperire, educatorul Montessori având un rol de ajutor, de sprijin în dezvoltarea acestuia.

Copilul învață să se auto-evalueze ceea ce îl duce pe drumul auto-dezvoltării.

Jocurile logice

Materialele folosite în activitățile Montessori oferă rezultate vizibile și stimulează dezvoltarea firească a copiilor. Copiii învață jucându-se și se joacă învățând.

Materialele Montessori reprezintă sinteza perfectă între materialele didactice și jocurile de dezvoltare.

Educatorul Montessori

Educația Montessori începe prin întelegerea rolului adultului, care oferă sprijin sau ajutor în eliberarea puterilor interioare existente, de dezvoltare ale copilului.

Abordarea Montessori s-a dezvoltat datorită absenței unor idei preconcepute despre cum se poate dezvolta cel mai bine copilul în călătoria sa către maturitate.

Mediul pregatit

Educația Montessori caută să furnizeze copilului mediul ideal adecvat fiecărei perioade de dezvoltare. Acest mediu pregatit al experienței Montessori asigură o fundație sigură și permanentă pe care se bazează educația. Mediul este conceput ca un pod între acasă și lumea largă.

La Montessori Kindergarten Orizonturi Libere sunt educatoare cu pregatire Montessori Internationala (AMI) - Europa și SUA.

Materialele

Toate materialele din mediul Montessori sunt materiale originale Nienhuis, Olanda. Ele sunt concepute în așa fel încât să ajute la maximizarea independenței copilului: toate sunt de dimensiuni potrivite copilului. Activitățile și materialele sunt prevăzute într-un mod ordonat, la care se poate ajunge ușor, fiind accesibile copiilor pe rafturi deschise, aflate la nivelul acestora.

Grupele mixte

Un mediu cu vârste mixte este o trăsătura importantă în educația Montessori. Deoarece copiii au nevoi diferite în etapele lor de dezvoltare, clasele sunt mixte pe serii de vârste, adică există grupele de vârste: 0-3, 3-6, 6-9, 9-12, 12-15 sau 15-18 ani.

În familie, la serviciu și în societatea ca un întreg, suntem într-o permanentă interacțiune cu oamenii mai tineri sau mai în vârstă decât noi.

Libertățile și disciplina

Fiecărui copil i se oferă posibilitatea alegerii activităților în vederea dezvoltării individuale. Interacțiunea copilului cu mediul este cea mai productivă când este liber aleasă de acesta și bazată pe interesul său personal.

Fiecărui copil i se dă posibilitatea alegerii activităților și libertatea de a-și lua cât timp îi trebuie. În mod paradoxal, această libertate conduce către disciplină.

Ghidul programelor Montessori pe vârste

Școlile Montessori sunt divizate pe grupe mixte de vârste, adică:

  • 0-3 ani – clasa anteprescolară
  • 3-6 ani – clasa prescolară
  • 6-9 ani – ciclul Primar 1
  • 9-12 ani – ciclul Primar 2
  • 12-15 ani – ciclul Secundar 1
  • 15-18 ani – ciclul Secundar 2

"Trebuie să ajutăm copilul să acționeze singur, să voiască singur, să gândească singur; aceasta este arta celor ce aspiră să slujească spiritul."

Educație pentru o lume nouă
Maria Montessori

O metoda educațională care ar trebui să aibă libertatea la bază ar trebui să intervină în sprijinul copilului de a cuceri libertatea. Cu alte cuvinte, pregătirea sa trebuie să-l ajute să diminueze pe cât posibil îngrădirile sociale care îi limitează activitatea.

Despre noi

"Școala noastră era mai degrabă o casă pentru copii decât o școala adevarată. Noi pregătisem pentru copii un loc în care o cultură difuză să poată fi asimilată din mediu fară necesitatea unei instruiri directe."

Mintea absorbantă
Maria Montessori

Misiunea noastră este aceea de a oferi unui copil o experiență unică care să-l ajute să-și atingă potențialul maxim. Mediul educațional este construit în așa fel încât să satisfacă cu exactitate nevoile copilului de dezvoltare și învățare. Educatorii noștri sunt special pregătiți pentru a-i arata copilului direcția și modul în care poate face lucrurile pe cont propriu, pentru a-l învăța să fie independent, pentru a-l sfătui și pentru a-l încuraja. Fiecărui copil i se oferă posibilitatea alegerii. Aceasta libertate conduce către disciplină. În esență, scopul nostru este acela de a-i acorda fiecărui copil în parte șansa de a se dezvolta pe deplin și de a deveni persoana care îi este destinat să devină, într-un mediu în care elevul și nevoile lui reprezintă centrul atenției educatorului și nu invers.

Orizonturi Libere nu este doar o școala.
Orizonturi Libere te pregătește pentru viitor.
Orizonturi Libere te pregătește pentru viață.

Linkuri utile

Grădinița

Program

Responsabilitatea noastră principală este să oferim copiilor un mediu autentic Montessori și avem nevoie de cooperarea dumneavoastră pentru respectarea acestor politici.

Program lung: 8:00–18:15

Înscriere

Înscrierea începe cu o întâlnire la care am dori să participe atât părinții cât și copilul pentru a ne putea cunoaște și pentru a vedea dacă metoda Montessori este cea mai bună opțiune pentru dumneavoastră.

Grupa Nido: vârsta 2–4 ani
Grupa Bambini: vârsta 3–6 ani, grupe bilingve română–engleză

Tarife lunare

Program scurt: 460 euro
Program lung: 560 euro

Taxă de înscriere: 600 euro
Depozit: reprezintă tranșa pentru luna iunie și se achită la înscriere

Masă standard prânz: 160 euro
Mic dejun: 25 euro

Dotări/mentenanță: 350 euro/an

Cluburi

Copiii învață prin joc. Învățarea activă duce la dezvoltarea creativității și stimularea imaginației. Cursurile opționale pot fi alese în pachet sau individual:

  • Multisport
  • Robotică

Parteneri

Hrană sănătoasă pentru copii

Folosim ingrediente de calitate, organice, fiind în totalitate un meniu BIO. Nu folosim niciun element preparat care să conțină ingrediente artificiale.

Porțiile sunt în concordanță cu vârsta copiilor. Meniul va fi unul extrem de "curat", fără zahăr, conservanți și aditivi dăunători, cu materii prime naturale și ecologice. Mesele sunt furnizate de Sophie's Choices Organic Baby Foods.

Descarcă

Curriculum

Viață practică

Unul dintre scopurile acestui tip de exercițiu este de a-l ajuta pe copil să se adapteze la mediul și timpul în care trăiește, să se orienteze, să intre în contact direct cu ceea ce îl înconjoară. Copilul învată să își coordoneze mișcările, devine echilibrat, își dezvoltă voința, capacitatea de concentrare, învată să fie independent, să aibă grijă de el însuși.

Dezvoltarea senzorială

Dezvoltarea senzorială este la fel de importantă ca dezvoltarea fizică sau cea intelectuală. Cu ajutorul exercițiilor de dezvoltare senzorială copilul învață despre mediul în care trăiește folosindu-se de toate cele 5 simțuri ale sale: mirosul, văzul, pipăitul, gustul și auzul. Simțurile noastre sunt cele care ne deschid calea către noi orizonturi.

Matematică

Copilul este învățat să gândească ordonat, clar și logic. El este liber să exploreze în ritmul propriu. În timpul pregătirii matematice, copilul învață să se evalueze singur, învată să-și aprecieze propriul progres. De asemenea, de-a lungul acestei etape, copilul învață să interactioneze cu alți copii, majoritatea activităților desfășurându-se în grup.

Dezvoltarea limbajului

Metoda Montessori îi inițiază pe copii în tainele scrisului și ale cititului. Materialele și metodele folosite îl ajută pe copil să nu depună un efort peste capacitățile sale. Materialele senzoriale sunt introduse într-un mod ordonat, copilul absorbând informația prin intermediul celor cinci simțuri.

Mesajul fondatorului

Am pornit la drum, într-o călătorie denumită Montessori Orizonturi Libere, în anul 2014, în primul rând pentru că sunt mama unei fetițe minunate. Fiind în căutarea unui mediu potrivit la momentul introducerii sale în colectivitate, am descoperit ceea ce căutam, o sincronizare perfectă, un acord total și indiscutabil cu pedagogia Montessori, cu ceea ce a scris în cărțile sale, Maria Montessori. În același timp, în educația Montessori am regăsit acea armonie a minții-trupului-sufletului, fără de care omul nu poate funcționa în parametri corespunzători, normali.

Cred că noi, adulții, suntem un exemplu pentru copiii noștri și avem responsabilitatea și datoria în același timp, de a-i ghida conștient în dezvoltarea lor naturală, fără a le pune piedici, de a le asigura un mediu favorabil maximizării potențialului unic cu care este înzestrat fiecare copil la naștere. Familia este primul model pentru viață, iar apoi „ grădinița", locul în care copilul nostru își petrece o bună parte din timpul fiecărei zile devine o a doua familie, o a doua casă. Ceea ce îmi doresc pentru copilul meu să găsească în această a doua „familie" sau a doua „casă", îmi doresc și pentru ceilalți copii să găsească în familia Montessori Orizonturi Libere.

Împreună, cred că putem aduce o schimbare, atât de necesară în societate, putem spera să contribuim la construirea unei comunități care împartășeste anumite valori și principii, în care respectul și bunul-simț sunt reperele noastre.

„Lucrurile pe care copilul le vede în perioada 0-6 ani nu sunt doar lucruri pe care el și le va aminti mai tarziu ci devin parte integrantă a sufletului său" a spus Maria Montessori și acest citat poate fi un motto pentru noi toți, iar forța acestor cuvinte ne poate călăuzi în ceea ce facem, amintindu-ne mereu că e nevoie să avem încredere, autocontrol și liniște interioară. Asigurându-le un mediu potrivit, un mediu autentic Montessori, copiii au șansa de a deveni în viitor niște adulți echilibrați, care pot găsi bucuria în ceea ce fac și împlinirea în sfera lui „a fi".

Vă urez bun venit la Montessori Orizonturi Libere!

Bianca Ciobîcă
Fondator și Director

Echipa

Articole

Ar putea fi Montessori răspunsul la un mediu de lucru mai bun?

Ar putea fi Montessori răspunsul la un mediu de lucru mai bun?

Sophie Bryan, specialist în dezvoltare organizațională și culturală vorbește despre motivele din cauza cărora ar trebui să se modernizeze mediile de lucru tradiționale.

Mitch Prinstein vorbește despre motivele pentru care popularitatea joacă un rol atât de important în adolescență.

Mitch Prinstein vorbește despre motivele pentru care popularitatea joacă un rol atât de important în adolescență.

In filmulețul TEDx de mai jos Mitch Prinstein, psiholog clinician, cercetător și profesor de psihologie și neuroștiințe la Universitatea din Carolina de Nord vorbește despre motivele pentru care popularitatea joacă un rol atât de important în adolescență, deși poate avea influențe negative asupra fericirii și succesului pe termen lung.

O schimbare pozitivă în societate are nevoie de o revoluție în educație

O schimbare pozitivă în societate are nevoie de o revoluție în educație

În filmulețul TEDxPrague de mai jos, doi tineri care au avut ocazia să beneficieze de educația Montessori, împărtășesc perspectiva lor cu privire la revoluția educațională care se impune în mod firesc în vremurile pe care le trăim.

Despre mecanismul educației moderne

Despre mecanismul educației moderne

Vă invităm să urmăriți un filmuleț TEDxTalk în care Gautam Khetrapal, speaker internațional cu studii în domeniul ingineriei informatice și fondator al platformei lifeplugin.com.

Cum ar putea si ar trebui sa fie scolile?

Cum ar putea si ar trebui sa fie scolile?

In filmuletul TedxTalk de mai jos Dr. Steve Hughes, specialist în neuropsihologie pediatrică și președinte al Comitetului de Cercetare Globală al Asociației Montessori Internationale vorbește despre cum ar putea și ar trebui să fie școlile astfel încât să stimuleze într-un mod pozitiv conexiunile neuronale ale copiilor și să contribuie la dezvoltarea abilităților cognitive și emoționale ale acestora.

Cum ar fi dacă și școlile ar funcționa astfel?

Cum ar fi dacă și școlile ar funcționa astfel?

Întrebarea care generează reflecție e: cum ar fi dacă și școlile ar funcționa astfel?

Cum stimulam invatarea?

Cum stimulam invatarea?

Will Richardson, profesor cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul educațional, co-fondator Modern Learner Media și blogger renumit vorbește despre un adevăr surprinzător referitor la școli.

Invatarea fara frontiere

Invatarea fara frontiere

Cum facem fata noilor provocari ale sec.21?

Incotro ne indreptam?..

Incotro ne indreptam?..

Marele om de cultură, Gabriel Liiceanu, face o prezentare a cărții " Anatomia unei imposturi".

Montessori acasa

Montessori acasa

Educația Montessori este mai mult decât o metodă aplicată în grădiniță și mai mult decât folosirea materialelor Montessori în mod inteligent. Este o abordare unitară a copilului, un stil de viață al adultului și al copilului din preajma lui, o atitudine manifestată în orice context al vieții, inclusiv în familie.

"Another brick in the wall"

"Another brick in the wall"

"Another Brick in the Wall"- Pink Floyd

Despre Triada: Minte-Trup-Suflet

Despre Triada: Minte-Trup-Suflet

Adele Diamond, specialist in neurostiinta si psiholog vorbeste despre planurile fiinta-corp, minte, suflet

Despre intrebarea: "Ce ai invatat azi?"

Despre intrebarea: "Ce ai invatat azi?"

Cat de des isi intreaba parintii copiii despre ce au invatat la scoala?

Despre "Parentaj sensibil si inteligent"

Despre "Parentaj sensibil si inteligent"

Dan Siegel - despre "Parentaj sensibil si inteligent"

Alfabetul Vietii

Alfabetul Vietii

Invatarea alfabetului vietii in mediul Montessori

Efectele TV-ului asupra copiilor

Efectele TV-ului asupra copiilor

Atentie parinti la efectele TV/Ipad/Iphone-ului asupra copiilor!

Despre iubirea neconditionata a parintilor

Despre iubirea neconditionata a parintilor

Alfie Kohn vorbeste despre parenting neconditionat si despre efectele pedepselor asupra copiilor

Despre importanta primilor 3 ani din viata

Despre importanta primilor 3 ani din viata

Patricia Wallner vorbeste despre importanta primilor 3 ani de viata in pedagogia Montessori

Care este viitorul educatiei si al invatarii?

Care este viitorul educatiei si al invatarii?

Care este viitorul educatiei si al invatarii?Când invatam, de fapt ce anume invatam?

Ce inseamna pedagogia Montessori?

Ce inseamna pedagogia Montessori?

Ce inseamna pedagogia Montessori?

Educatia incepe chiar de la nastere

Educatia incepe chiar de la nastere

Maria Montessori a fost prima femeie care a practicat medicina în Italia după absolvirea Facultăţii de Medicină a Universităţii din Roma în 1896.

Cum se petrece o dimineata Montessori

Cum se petrece o dimineata Montessori

Dr. Maria Montessori a insistat pe lucrul continuu de 3 ore la clasa.

Despre Montessori si Viitorul Educatiei

Despre Montessori si Viitorul Educatiei

Dr. Steve Hughes este specializat in neuropsihologie pediatrica si este un speaker frecvent intalnit la conferintele despre pedagogia Montessori.

Suntem creativi, chiar daca nu credem!

Suntem creativi, chiar daca nu credem!

David Kelley, fondatorul IDEO, vorbeste despre importanta increderii creative care se pierde cel mai adesea in copilarie.

Despre invatare, dezvatare si reinvatare

Despre invatare, dezvatare si reinvatare

Scopul Montessori este de a intelege ce si cum invatam, cum dezvoltam si pastram aceasta dragoste de a invata.

Lasati copiii sa se joace

Lasati copiii sa se joace

DR. Kenneth Ginsburg vorbeste in articolul de mai jos, despre rolul important al parintelui in cresterea nivelului de rezilienta la copii prin hranirea creativitatii, astfel incat copiii sa devina niste adulti fericiti, productivi si echilibrati.

Fara zahar

Fara zahar

Urmariti un filmulet despre zahar sau mai exact despre toxicitatea zaharului, care din pacate, poate provoca dependenta.

Scoala ucide creativitatea?

Scoala ucide creativitatea?

Urmariti unul dintre cele mai vizionate si apreciate filmulete de pe TED, in care Sir Ken Robinson vorbeste despre actualul sistem educational nepotrivit timpurilor noastre si mai mult decat atat, inhibitor al creativitatii.

Montessori School Orizonturi Libere

Str. Undiței nr.11, Sector 1, București.

Director educațional: Bianca Ciobîcă - 0726.766.663
Grupa Bambini: Oana Gîrjoabă - 0733.914.286
Grupa Nido: Adina Topai - 0733.914.288

Email: office@orizonturilibere.ro

Ne găsiți și pe Facebook

Newsletter

Abonare