08.11.2014
O idee esențială care se poate deduce din această discuție intre cei doi educatori valorosi, Seymour Papert si Paulor Freire, este că actuala practică educațională conduce la demotivarea copiilor, consecință a pasivității la care sunt condamnați în rolul lor de învățăcei. Pentru a critica această tendință, pedagogul brazilian Paulo Freire dezvoltă conceptul “educației-depozit” prin care copiii sunt transformați în “recipiente” care trebuie “umplute” de profesor. Freire afirmă chiar că “este absurd să crezi că învățarea înseamnă înțelegerea mecanică și cantitativă a informațiilor noi”. Așa cum consideră și Seymour Papert, o parte a procesului de învățare constă în acumularea de informații, dar o parte mult mai semnificativă este formată din stimularea curiozității și învățarea prin experimentare, prin a face, a construi lucruri.
În cadrul sistemului educațional de astăzi domină încă, din păcate, latura informațională, abordare care inhibă creativitatea copiilor, mai mult, cultivă credulitatea (în detrimentul gândirii critice) și obediența în planul deciziilor.
În concluzie, dragi părinți, este IMPERATIV să NU-I MAI ÎNTREBAȚI PE COPII: “CE AI ÎNVĂȚAT AZI?”
Urmariti aici un fragment din interviu.
Urmariti un filmulet despre zahar sau mai exact despre toxicitatea zaharului, care din pacate, poate provoca dependenta.
In filmulețul TEDx de mai jos Mitch Prinstein, psiholog clinician, cercetător și profesor de psihologie și neuroștiințe la Universitatea din Carolina de Nord vorbește despre motivele pentru care popularitatea joacă un rol atât de important în adolescență, deși poate avea influențe negative asupra fericirii și succesului pe termen lung.
DR. Kenneth Ginsburg vorbeste in articolul de mai jos, despre rolul important al parintelui in cresterea nivelului de rezilienta la copii prin hranirea creativitatii, astfel incat copiii sa devina niste adulti fericiti, productivi si echilibrati.
Educația Montessori este mai mult decât o metodă aplicată în grădiniță și mai mult decât folosirea materialelor Montessori în mod inteligent. Este o abordare unitară a copilului, un stil de viață al adultului și al copilului din preajma lui, o atitudine manifestată în orice context al vieții, inclusiv în familie.
Str. Unditei nr.11, Sector 1, Bucuresti.
Director educational: Natalia Pop - 0787.829.354
Pedagog AMI 3-6 ani: Oana Gîrjoabă - 0733.914.286
Email: office@orizonturilibere.ro
Telefon: 0372.988.456
Ne găsiți și pe Facebook