Despre intrebarea: "Ce ai invatat azi?"

08.11.2014

Despre intrebarea: "Ce ai invatat azi?"

O idee esențială care se poate deduce din această discuție intre cei doi educatori valorosi, Seymour Papert si Paulor Freire, este că actuala practică educațională conduce la demotivarea copiilor, consecință a pasivității la care sunt condamnați în rolul lor de învățăcei. Pentru a critica această tendință, pedagogul brazilian Paulo Freire dezvoltă conceptul “educației-depozit” prin care copiii sunt transformați în “recipiente” care trebuie “umplute” de profesor. Freire afirmă chiar că “este absurd să crezi că învățarea înseamnă înțelegerea mecanică și cantitativă a informațiilor noi”. Așa cum consideră și Seymour Papert, o parte a procesului de învățare constă în acumularea de informații, dar o parte mult mai semnificativă este formată din stimularea curiozității și învățarea prin experimentare, prin a face, a construi lucruri.
În cadrul sistemului educațional de astăzi domină încă, din păcate, latura informațională, abordare care inhibă creativitatea copiilor, mai mult, cultivă credulitatea (în detrimentul gândirii critice) și obediența în planul deciziilor.
În concluzie, dragi părinți, este IMPERATIV să NU-I MAI ÎNTREBAȚI PE COPII: “CE AI ÎNVĂȚAT AZI?”

Urmariti aici un fragment din interviu.

Despre iubirea neconditionata a parintilor

Despre iubirea neconditionata a parintilor

Alfie Kohn vorbeste despre parenting neconditionat si despre efectele pedepselor asupra copiilor

Invatarea fara frontiere

Invatarea fara frontiere

Cum facem fata noilor provocari ale sec.21?

Mitch Prinstein vorbește despre motivele pentru care popularitatea joacă un rol atât de important în adolescență.

Mitch Prinstein vorbește despre motivele pentru care popularitatea joacă un rol atât de important în adolescență.

In filmulețul TEDx de mai jos Mitch Prinstein, psiholog clinician, cercetător și profesor de psihologie și neuroștiințe la Universitatea din Carolina de Nord vorbește despre motivele pentru care popularitatea joacă un rol atât de important în adolescență, deși poate avea influențe negative asupra fericirii și succesului pe termen lung.

Despre invatare, dezvatare si reinvatare

Despre invatare, dezvatare si reinvatare

Scopul Montessori este de a intelege ce si cum invatam, cum dezvoltam si pastram aceasta dragoste de a invata.

Asociatia Orizonturi Libere Montessori Kindergarten

Str. Unditei nr.11, Sector 1, Bucuresti.

Director educational: Natalia Pop - 0787.829.354
Pedagog AMI 3-6 ani: Oana Gîrjoabă - 0733.914.286

Email: office@orizonturilibere.ro
Telefon: 0372.988.456

Ne găsiți și pe Facebook

Newsletter

Abonare